lololaatje
|
“Wat een exclusief feest gaat dit toch worden, schat! Onze kleine Herakles wordt al 2 jaar! ’t Is toch zo’n schatje, vind je niet, schat? Hé? Hé? Ja hé? Ja? Ja?”, koerde een stompje van een vrouw met een lang kleed en een parelsnoer opgewonden tegen haar norse man.
“Ach zeur, laat me toch met rust!”, bromde de man geïrriteerd, maar zijn toon sloeg meteen om toen een mooie slanke dame de hemelpoort doorschreed.
“Welkom op ons nederig feest, Mevrouw Aphrodite! Mag ik uw magnifieke jas aannemen? Oh een rasechte Prada, neem ik aan? Hij staat u werkelijk beeldig! Mag ik u…”
“Zeus! Moet je mij niet voorstellen?”: vroeg Hera op dringende toon aan Zeus, wiens gezicht meteen weer afzakte.
“Grrr… Hera, Aphrodite. Aphrodite, Hera. Kan ik u dan nu begelei…”.
“Zeer aangenaam kennismaken, Aphrodite!”, slijmde Hera verder, als een zenuwlijder aan haar parelsnoer friemelend, al klonk het absoluut niet gemeend. Meer zelfs, het werd al snel duidelijk dat Hera haar man weer maar eens kort zou moeten houden en de strijd zou moeten aanbinden met nog maar eens een eventuele minnares.
Net toen Hera wilde beginnen pochen over de decoraties van de tafels, die ze nota bene zelf gemaakt had –en dat zouden ze geweten hebben -, kwam Hermes in stormvlucht aangerend.
Na eerst even op adem te zijn gekomen, schalde hij: “De wolkenmobiele voor u, Mevrouw Hera!”
Hera nam met tegenzin op en zag hoe Zeus maar al te graag verdween met Aphrodite. “Ja?”, vroeg ze gepikeerd.
“Oh, dag mams, moet je horen! Het gerucht gaat dat…”.
“Oh, Ares, schat! Het spijt me, jongen, maar mammie heeft nu heel even geen tijd voor de laatste nieuwtjes. Die vader van jou heeft het weer mooi te pakken! Nu is hij weer aan het flikflooien met die matras van een Aphrodite …”.
“WAT? Aphrodite was mijn afspraakje voor vanavond! GADVERDAMME! Dat hij flikflooit met Jannos en allemannos, tot daar aan toe, maar niet met MIJN vriendinnetje! Moet hollen, mams, daaaaaaag!”.
Ares sprak haastig en vastberaden en liet z’n moeder dan ook overbezorgd achter. ‘Verdorie,’ dacht ze ‘Dat is nu al de derde keer dat iemand m’n man zal proberen vermoorden en dat laat altijd zo’n vlekken achter op mijn tapijt. Vanish Oxi Action, allemaal goed en wel, hoor, maar ik mag het wel weer doen. Nou ja, vanavond kan niets me kwaad maken.’
Hera had dat nog niet gedacht of er werd een gil geslaakt, ijskoud, door merg en been heengaand.
“Wat nu weer?”, bracht ze met moeite uit, de wanhoop in haar stem.
“Wat is er aan de… Ah, natuurlijk!”, zei ze gerustgesteld, toen ze een blik wierp op de hemelpoort. Hades was gearriveerd.
Hades was koning van de onderwereld, de dodenwereld –daar lijkt me alles zo een beetje mee gezegd te zijn-.
“Hera! Dag kloek monstertje van me!” en hij gaf Hera, die een vies gezicht trok, een klinkende zoen.
De muzen, ingehuurd voor het muzikale aspect van de avond, zaten trillend verscholen achter een immens bloemstuk en durfden de rest van de avond geen meter meer wijken van hun schuilplaats.
Al snel was niet alleen Hades gearriveerd, maar ook Eros –liefdespijltjes incluis - Demeter en haar dochter Persephone en, tot Hera’s afschuw, kwam ook Hephaestos opdagen.
“Mam! Joehoe! Ma-am!”, klapwiekte hij, maar Hera hield haar blik stijf op haar man Zeus gericht die nu toch wel erg dicht tegen Aphrodite ging staan om haar uit te leggen hoe geweldig hij het feest wel georganiseerd had.
Hephaestos besloot dus maar zijn moeder zelf te gaan opzoeken. Hij wurmde zich door de massa heen en tikte op haar schouder.
“Wat?!”, siste Hera met een vertrokken gezicht alsof ze pijn leed, wat waarschijnlijk ook het geval was omdat Hephaestos zonet nonchalant op haar mooi gepedicuurde teentjes was gaan staan.
“Mams! Wat fijn je te zien! Leuk fee…”.
“Hoe vaak moet ik je nog vragen me niet “mams” te noemen!?”, fluisterde Hera nijdig. “Ik heb je al een keer van deze berg gegooid en ik zal dat zeker nog eens doen als je me blijft aanspreken met “mams”! Waar blijft Dionysos met die wijn, verdorie?”.
Haar woorden werden plots overstemd door Cronos, Zeus’ vader, die luidkeels begon te klagen over het gebrek aan wat hij noemde “een deftig drankje”, waarna Hera hem meteen terechtwees.
“Je weet goed genoeg dat je niet mag drinken, bompa! Geen Duveltje voor jou vanavond!”
De oude man strompelde slechtgehumeurd naar het andere eind van de feestzaal, iets murmelend wat veel op “slechte karakters” en “ze hebben wat tegen me” leek.
De rust scheen eindelijk tot het feestje weergekeerd toen plots het geluid van hinnikende paarden het feestgedruis overstemde.
“Wat krijgen we…”, klonk het door de hele zaal toen plots Poseidon met z’n paardenkar en drietand kwam overscheren. De kar was net uit de zee opgerezen en spatte iedereen kletsnat.
“D-ddat was de laatse…laatste druppel! Poseidon! Ik had hier net gedweild!”, brulde Hera en begon hard te snikken.
Iedereen keek bezorgd, maar Zeus wist de menigte te kalmeren door heel erg droog “Laat ze maar doen, die ouwe tante is snel over haar kookpunt!” te verkondigen, waarna hij hoopvol naar Aphrodite keek in de hoop haar een glimlach te ontlokken. Intussen bleef Hera maar het-“de laatste druppel”-fragment herhalen tot Hades grinnikend repliceerde:
“Weet je Heraatje, volgens mij waren dat 2 druppels!”. Iedereen lachte en dus lachte Hera, de perfecte gastvrouw, mee en kwam tot bedaren. Athena kwam aanlopen en wou Hera een hart onder de riem steken en zei op bemoedigende toon:
“Ach troost je, Hera. Dit feestje is echt zo slecht nog niet, meer zelfs, als je die afschuwelijke feestverlichting niet meetelt, valt het zelfs heel goed mee!”.
Maar daarmee ging ze te ver.
Apollo, de God van de zon en dus de feestverlichting, had ieder woord gehoord en leek daar niet blij mee.
“Wat zeg je me daar Athena? Is het niet goed genoeg voor Mevrouw wijsheid? Had Mevrouw liever de lichtjes van Ikea gewenst dan? Doe het dan zelf in het vervolg!”
Voor Hera het goed en wel besefte waren alle uitgenodigden aan het vechten geslagen! Apollo was Athena in de haren gevlogen terwijl Hades het dan weer op Hepaestos gemunt had, die aangemoedigd werd door Aphrodite.
Eros probeerde tevergeefs pijltjes te schieten, maar miste steeds en werd uiteindelijk knock-out geslagen door één van Zeus’ bliksemschichten.
Poseidon kon natuurlijk moeilijk aan de kant blijven zitten bij zo’n massagevecht en sprong gezwind weer op z’n kar en spetterde met groot jolijt alle –weliswaar vechtende- gasten kletsnat terwijl hij vrolijk “Spieterspetterspater” floot.
Nu iedereen de andere kant opkeek, profiteerde Zeus ervan om Aphrodite mee de tafel onder te trekken, maar die gilde luid en botste bij haar vlucht tegen een overbeschonken, blozende Dionysos.
Na heel wat onoverzichtelijk geworstel waarbij iedereen een hoop klappen en bliksemschichten toebedeeld kreeg, klonk er een zacht gesnik dat overging tot een luid, piepend gekrijs…
Herakles, de vergeten jarige, die vond z’n feestje blijkbaar iets minder geslaagd…
Ah, reminds me of better days...
1ste middelbaar, wanneer je de Griekse goden moet leren en dan gebeurt er dit.
Of het de naam "creatief" verdient laat ik aan jullie over !
|
19/11/08 16:40 |
couldbeyourfavourite
|
ben dol op de Griekse mythologie,
en moet absoluut akkoord gaan met CursedByFairies! het leest heel vlot
|
19/11/08 17:21 |
Effervescent
|
Hoe zielig voor Herakles.
Ik vind het vooral positief dat ge hier niet expliciet vermeldt dat Hercules de zoon is van Zeus en Hera, want dan zou ik u afgeknald hebben.
't Leest vlot, 't mist alleen iets... tja, iets wat er niet is .
|
19/11/08 18:12 |
lololaatje
|
Dank jullie wel !
@ Effervescent: De onwetenden van tegenwoordig zijn zo lui! Dit is dé manier om de luiheid te verbannen: Google zelf ! Als j' erop komt, laat het me weten !
|
19/11/08 18:29 |
Effervescent
|
Een erotische scene met Aphrodite en Athena, denk ik.
|
19/11/08 18:31 |
R0mi
|
It's nice
|
19/11/08 19:06 |
Laura1114
|
Ik vond het ook wel leuk om te lezen.
|
19/11/08 19:09 |
lololaatje
|
Ik dank u allen!
U vraagt, wij draaien, Effervescent...
|
19/11/08 19:58 |
rudi
|
iets met griekse mythologie doen vind ik wel ok
hier ben ik eerlijk gezegd niet zo weg van, en 't is zwak om nogmaals te zeggen dat het 'iets mist', maar ik weet anders ook niet wat zeggen
(al verdient het vast een deftige recensie)
|
20/11/08 11:01 |
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je op deze registreer pagina inschrijven en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
|