Pleuntje
|
Zijn er hier mensen die allergisch zijn aan katten maar er thuis toch hebben?
Of kennen jullie medicijnen of iets dergelijk tegen kattenallergie?
Op internet heb ik 1 middel gevonden, xyzal, iemand ervaring mee?
Mijn vriend is allergisch aan katten (jeuk, rode ogen, ..) Ik heb altijd katten gehad maar sinds we samenwonen dus niet meer. Nu heb ik hem eindelijk zo ver gekregen om toch een kat te kopen. Dus, alles is welkom!
|
20/08/08 20:10 |
Bumps
|
Leve de apotheker en de dokter!
Die willen ook geld verdienen hoor!
|
20/08/08 20:13 |
ilseDeZwakke
|
ik neem xyzal, maar tegen de hooikoorts.
Zyrtec is ook wel goed normaal...
Behalve dat bij mij (voor allebei deze producten) deze niet meer werken als ik ze te lang na elkaar neem... Dus normaal moet ge er elke dag eentje nemen, maar als ik dat doe werkt dat na een paar maand niet meer. Ik neem dus gewoon een xyzal als ik hooikoorts voel aankome
als zijn neus verstopt is, is dexarhynospray supergoed (voor mij het enige dat werkt) maar dat moogt ge ni te vaak nemen omdat daar een of ander verslavend middel inzit, dacht ik...
|
20/08/08 20:14 |
Amnesys
|
Koop u een chihuahua ofzo ipv een kat.. heeft'm geen last van allergie
|
20/08/08 20:19 |
Evelyneex
|
xyzal hielp bij mij na enkele maande niemeer + vertraagde de vertering zei de dokter.
Ik neem nu aerius en heel veel meer effect bij mij en kheb bijna totaal geen last meer van al mijn allergieën (geloof mij,ik ben aan véél allergisch:' )) terwijl ik bij die xyzal vaak wel nog last had. Die aerius is ook wel gecombineerd met neusspray ' nasonex ' .
|
20/08/08 20:20 |
Evelyneex
|
@ ilsedezwakke ; zyrtec vertraagt de spijsvertering ook + maakt slaperig . ( daarom da ze aanrade het 's avonds te neme , maar dan ligt uw spijsvertering bij manier van spreken de hele nacht lam :' ))
|
20/08/08 20:21 |
Pleuntje
|
Een naaktkat vind ik niet zo mooi.. Maar bij zwarte katten zou de allergische reactie erger zijn door iets (weet nimeer juist wat) dat ze meer aanmaken dan een bv witte kat. Of er veel van waar is..
|
20/08/08 20:26 |
Juno
|
Ge moogt van die anti-allerische dingen wel geen jaren aan een stuk pakken peinsk dus als die echt met een kat moet samenwonen gaat dat echt niet werken hoor.
Ik las wel een paar dagen terug ergens in een of ander boek over genetisch gemanipuleerde dieren dat wetenschappers er in zijn geslaagd om katten te maken waar ge niet allergisch aan kunt zijn, kijk eens of die te koop zijn ofzo? :' )
|
20/08/08 20:29 |
AsPureAsSins
|
mn broer is allergisch aan de kat hier..
mijn broer moet weg.
|
20/08/08 20:30 |
Pleuntje
|
Haha, moest dat lukken.
Er is ook een kans dat hij over zijn allergie heen groeit, maar dat is dan altijd een risico. En om dan na een maand ofzo die kat terug weg te doen zou ik niet over mijn hart krijgen.
|
20/08/08 20:31 |
lean
|
Die naaktkatten zijn eng
Ik heb ooit is een anti - allergiespuitje gehad, maar was wel voor teddyberen enz :' )
|
20/08/08 20:34 |
DrowningXPussy
|
Wel allergie aan katten is vooral te danken aan de huidschilvers wat naaktkatten ook hebben maar in mindere maten omdat je die katten moet wassen!
Xyzal of mizzolle verminderen je allergie maar je hebt er nog altijd last van!Als ik bij katten zonder mizzole zit dan stik ik gewoon,met mizolle kan ik er beter tegen (mizzole is een soort xyzal)
Dus tjah,met de jaren zeggen ze verminderd de allergie..who knows?
PS:ik neem die medicijnen al vanaf mijn 3-4 jaar fzo denk ik,ik betwijfel nog wel dat ze werken.Denk dat het ook psychologisch iets te maken heeft...
|
20/08/08 20:35 |
TheReaper
|
Ook niet vergeten, regelmatig alles uitwassen.
Dekentjes
Kleren
...
|
20/08/08 20:44 |
Juno
|
Dus tjah,met de jaren zeggen ze verminderd de allergie..who knows?
Hangt van persoon tot persoon af, allergieën kunt ge ook opbouwen he...
|
20/08/08 20:45 |
tickingxclock
|
Ik heb een kattenallergie en heb 2 katten. Dat went wel na een tijdje
|
20/08/08 20:47 |
lessizmore
|
ik ben allergisch voor katten, maar nie voor die van mij.
vreemd
|
20/08/08 20:47 |
ZombieXcore
|
Ik heb ook een kattenallergie en ik heb zelf toch 2 katten.
Ze mogen wel niet bij mij in de kamer slapen,want dan krijg ik er te veel last van.
Ik heb het wel niet zo erg als je vriend,omdat ik al heel mijn leven katten heb.
Als baby kwam ik al in contact met katten,dus daarom is mijn allergie niet zo erg.
Ze hebben mij ook aangeraden er pilletjes tegen te nemen,maar die zijn veel te zwaar op lange termijn.
Je kan er na enkele jaren zwaar van gaan afzien heb ik vernomen.
Zyrtec is een beter middel, zoals ilseDeZwakke al zei.
Kraad je aan om dat eens te proberen,het is wel niet zo sterk,maar het helpt wel héél goed.
Het enige neveneffect dat sommige mensen ervan hebben is dat het slaapverwekkend is..
Of het de spijsvertering vertraagt weet ik niet..
Ik heb er geen enkele problemen van ondervonden in elk geval !
|
20/08/08 20:49 |
|