faun
|
Het valt me steeds opnieuw op dat hier op Noxa men altijd op foto's van games commentaar post zoals "nerd", "no-life", ed.
Veel trek ik me hier niet van aan, maar het roept wel wat vragen bij me op soms.
Toen 'k op het forum aan het zoeken was naar een topic hierover, kwam ik ook bij andere topics terecht over games (uiteraard) en daar heb je gelijkaardige comments.
Al jaren is dit zo.
Ikzelf speel World of Warcraft, en 'k heb al wat andere games geprobeerd. Af en toe speel 'k ook wel wat anders. Volgens velen op Noxa betekent dit nu automatisch dat ik geen leven heb. Waarom?
Als men daarover nadenkt:
Ten eerste: Je zit zelf op Noxa naar games topics/foto's te kijken, heb je zelf niets beters te doen ipv te flame'n?
Verder nog, een hele hoop mensen spendeert veel tijd op Noxa en dergelijke profielensites. Meer dan sommige mensen games spelen. Als ik bijvoorbeeld elke dag een uurtje daily quests doe op WoW, ben ik meer Nerd dan mensen die vijf uur op Noxa zitten. Zo zien velen het hier toch.
Wat me meer irriteert, is dat op een wow-screenshot je sowieso Nerd-replies kan verwachten, maar bij The Sims nooit. Waarom? Volgens mij spenderen sommige mensen veel meer tijd op the sims dan andere mensen op WoW, GW, etc.
Last but not least: waarom flame'n gamers elkaar onderling as well? Op een WoW-screenshot gaan zeggen dat "wow zuigt" bvb. Ieder zijn eigen mening ofc., maar als ik nu liever WoW speel dan GW, so be it.
Dus vraag ik aan jullie:
Mensen die vinden dat gamers no-life's zijn, verklaar u nader. Voor de rest: Waarom denken jullie dat die stereotype blijft bestaan?
En: Waarom kunnen mensen die verschillende games spelen het niet hebben dat de andere persoon niet zijn/haar persoonlijke voorkeur volgt?
|
20/08/08 06:22 |
Jebuslives
|
kbedoel gij zijt echt ni de persoon die dit in vraag moet trekken e:' )
|
20/08/08 07:13 |
utopiax
|
En gij stuurt dit topic de wereld in op nen moment dat gamen stillekesaan begint geaccepteerd te worden in de maatschappij? Een goei 5 jaar geleden was ik ook lichtjes verslaafd aan gamen (kspeel nu nog redelijk veem games), in dinnen tijd was dat meer not done dan nu ze.
Kzie nu zelfs veel meer "ouder" volk en "vrouwen" op consoles spelen dan vroeger. Het is allemaal meer toegankelijker geworden met onder andere singstar, wii en buzz achtige games. Mensen die vroeger gamen voor nerds vonden stappen zelfs mondjesmaat in de gaming "scene" . Geef het gewoon wat tijd en games zoals world of warcraft zullen net zoals "the sims" worden geaccepteerd.
|
20/08/08 07:56 |
tepelklem
|
Van die reacties moet ge u niets aantrekken. Dat is gewoon commentaar geven om commentaar te geven.
En sorry dat ik het zegt maar waarschijnlijk zul je die reacties krijgen van puberkes die zelf niets beters te doen hebben.
@Utopiax: Ik denk eerlijk gezegd dat het meer aan jouw (en mijn leeftijd) ligt dat het zogezegd geaccepteerd wordt. Verwijten geven van nerd e.d. omdat je eens een spelletje speelt zal bij onze leeftijdscategorie niet echt meer gebeuren aangezien dat nogal kinderachtig is.
Maar het is een feit dat de Wii e.d. voor veel mensen een wereld geopend heeft. Mijn vriendin gamed totaal niet maar de Wii spreekt haar wel aan
Ikzelf heb het meeste games gespeeld tijdens mijn hogeschool jaren. Nu heb ik hier niet veel tijd meer voor.
Ik heb ook nooit het verwijt gekregen dat ik een nerd ben omdat ik spelletjes speelde, iedereen deed het.
Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik een informatica-richting volgde.
besluit: alles wa ge zelf zijde zelf, nah!
|
20/08/08 08:17 |
faun
|
Jebuslives, dat bedoel 'k net met zo'n commentaar.
utopiax, eigenlijk zeg ik niets over de maatschappij. Ik bedoel voornamelijk hier op Noxa. Dat vraag 'k me af. En ik weet best wel dat het vroeger waarschijnlijk nog erger was. 'k Vind het gewoon achterlijk dat als je bepaalde games speelt, je een nerd bent en als je andere speelt, het perfect oké is. Terwijl het vroeger not done was bij alles.
|
20/08/08 08:19 |
Matva
|
Als men daarover nadenkt:
Ten eerste: Je zit zelf op Noxa naar games topics/foto's te kijken, heb je zelf niets beters te doen ipv te flame'n?
Verder nog, een hele hoop mensen spendeert veel tijd op Noxa en dergelijke profielensites. Meer dan sommige mensen games spelen. Als ik bijvoorbeeld elke dag een uurtje daily quests doe op Wow, ben ik meer Nerd dan mensen die vijf uur op Noxa zitten. Zo zien velen het hier toch.
/agree
Wat me meer irriteert, is dat op een wow-screenshot je sowieso Nerd-replies kan verwachten, maar bij The Sims nooit. Waarom? Volgens mij spenderen sommige mensen veel meer tijd op the sims dan andere mensen op Wow, GW, etc.
/agree
Waarom? Meestal (veralgemening) zijn het meisjes die "nerd" comments geven, en wat gaan zij eerder spelen, The Sims of WoW? The Sims is véél simpeler en gewoon 'leuk' voor hun. Maar ja, de vraag is inderdaad waarom zij dan geen "nerds" zijn.. Wss omdat er geen magie in The Sims komt?
Last but not least: waarom flame'n gamers elkaar onderling as well? Op een Wow-screenshot gaan zeggen dat "wow zuigt" bvb. Ieder zijn eigen mening ofc., maar als ik nu liever Wow speel dan GW, so be it.
/agree
Ik moet ook niet zo veel van WoW hebben, maar dat is mijn mening en ik ga nooit liggen zeggen op een topic/screenshot "WoW zuigt." Dat zijn gewoon de kortzinnige idioten die zoiets doen. Ook omgekeerd: de WoW'ers die komen zagen op mijn Lineage II screens: "Amai, da's gepikt van WoW." Of de domste comment ooit bij mij: "n00bs die geen WoW kunnen betalen."
Fanboys en flamers zullen er altijd zijn...
Waarom denken jullie dat die stereotype blijft bestaan?
Games komen ook niet altijd zo positief in de media.... En tja, stereotypen zijn er nu eenmaal en zijn héél moeilijk te veranderen...
Net gelezen op 9lives: De gemiddelde leeftijd van de gamers zou 35 jaar zijn
|
20/08/08 08:31 |
Jebuslives
|
kbedoel gij zijt da gewoon ook echt e, en daar is echt niets negatief aan, ma komaan:' )
ge geeft u lief nen t shirt "i'm only here because my realm is down" wa trouwes ne zalige tshirt is ma da zegt toch iets, en ge hebt mss wel een leven ma ge zijt wel ne game nerd en da is Ok
|
20/08/08 08:39 |
hwi
|
Ik volg Matva.
Ik modereer zelfs op 9Lives.be; maar volgens mij is de kwaliteit van mijn sociaal leven veel beter dan dat van vele "niet-gamers" hier...
Zin om daar veel woorden aan vuil te maken heb'k niet.. hoewel je deftige punten aanhaalt zullen de meesten toch ignorant achter hun eigen ideeën blijven staan. Hoogstwss dezelfde mensen die "anaal = homo" verkondigen. -,-
|
20/08/08 08:50 |
koentjn
|
Dat komt door Amerika .
Die maken van die studies waar bewezen word dat mensen diie WoW een bende verslaafden zijn en de wereldmenigte gelooft dat maar.
En daar zitten de mensen op nixa nu eenmaa bij ,
en je hebt nu eenmaal mensen die 5u per dag op noxa zitten , 4u op the sims e dan zeggen dat wij no-lifers zijn :' ).
maarja , het begint te veranderen (ondervind ik toch)
en persoonlinjk vind ik de mensen op WoW veel vrindelijker dan de mensen van noxa .
flamers,fanboys,haters en dergelijken
|
20/08/08 08:51 |
faun
|
Deze zag ik net op IRC.
Studies my ass!
|
20/08/08 08:53 |
tepelklem
|
't is een feit dat het woord nerd ook 'positief' gebruikt wordt (zoals JebusLives doet).
Maar het gaat hier vooral over het meer als verwijt gebruiken.
|
20/08/08 08:57 |
hwi
|
Nerd heeft in theorie ook helemaal niets met games te maken. Geek daarintegen.
|
20/08/08 08:58 |
koentjn
|
Als wij omdat wij WoW spelen no-lifers waren , waren wij nu aant wenen , want tot 11u gene WoW :' )
|
20/08/08 09:08 |
utopiax
|
Daarbij onderscheid hebde bij elk soort media, luisterde naar muziek en zijde echt zo mainstream en commercieel alst maar zijn kan dan vinde naar alle waarschijnlijkheid metal fans gewoon een bende freaks.
|
20/08/08 09:20 |
RippinKittin
|
Het feit da ze constant commentaar geven op een screenshot (van wow vooral, geef nu zelf toe) is omdat ze het spel meestal niet kennen en omdat ze niet begrijpen dat een mens daar maandelijks aan wil betalen. Degene die gamers no-lifers en nerds noemen geven liever die 26€ uit aan één avondje goed drinken, waarin mijn ogen, véél minder aan is.
Over the sims, da's waar, vele mensen die gamers no-lifers noemen spelen the sims, terwijl dit meer een tijdrovend spel is dan gelijk welk ander spel.
Zelf speel ik ook wow, akkoord ik kan er een hele dag aan spelen maar dan zijn er weer dagen dat ik helemaal niet speel. Ik heb mijn irl vrienden op wow, dat maakt alles ook veel plezanter.
Maar het bashen van gw spelers op wow spelers en van wow spelers op gw spelers, moet stoppen, dat is enorm afgezaagd aan't worden, leer elkaars spel eens te accepteren.
En mensen zeggen enkel nerd en no-lifer op internet, irl gaan ze dat niet te rap zeggen omdat ge de "nerdgamers" er niet kunt uithalen. Ik vind nu zelf ook dat ik niet het stereotype nerd ben.
|
20/08/08 09:21 |
DragonOfChaos
|
Zoals al reeds gezegd, de laatste jaren beginnen games meer en meer aanvaard te worden. Waarin de Wii een grote doorbraak in heeft gebracht. Maar ook WoW ondergaat veranderingen in zijn playerbase. Iedereen heeft al de verhalen gehoord van celibrities die ook WoW spelen. Nu heb ik het niet over de webcomic schrijvers, maar over effectieve celebrities. Waaronder: Dave Chapelle, senator Ray Tenorio en Jennifer "Jennicide" Leigh.
WoW'ers zijn tevens ook een minderheid (ondanks de 10 miljoen spelers ). En nieuws over mensen die sterven of in allerijl naar het ziekenhuis gebracht moeten worden - door dehydratie - omdat ze te lang op WoW hebben zitten spelen helpt het imago van de doorsnee WoW'er ook niet.
Het punt blijft staan, als je als niet WoW'er overrompelt wordt door de vooroordelen van WoW (die nog steeds niet gedoofd zijn en elke 2-3 maand nieuw leven ingeblazen krijgen), dan doe je ook geen moeite om die vooroordelen te breken. Maar akkoord, iemand die iet of wat analytisch kan denken zou beter moeten worden. /me wijst naar de doorsnee leeftijd op noxa.
Fanboys zullen ook altijd hun geliefde spel verdedigen en bij het zien van een rivaliserend spel eens vlug uitwijzen welk spel volgens hen beter is. Alweer: /me wijst naar de doorsnee leeftijd op noxa.
Geloof me, in mijn directe omgeving heb ik geen problemen met geflamed te worden omdat ik WoW speel. Meeste mensen willen het zelf eens proberen na me te zien spelen, da's dan open-minded
Hoewel ik toch altijd als nerd word geprofileerd Maar dat heeft misschien meer te maken met IT'er te zijn dan gamer te zijn
|
20/08/08 09:37 |
Stevie
|
mensen zijn egoïsten, iets wat zij nie in daily life doen, wordt ook minder geapprecieerd.
|
20/08/08 09:57 |
Matva
|
"i'm only here because my realm is down" wa trouwes ne zalige tshirt is
zalig idd XD
Nu heb ik het niet over de webcomic schrijvers, maar over effectieve celebrities. Waaronder: Dave Chapelle, senator Ray Tenorio en Jennifer "Jennicide" Leigh.
Vergeet ook Mr. T niet :'' ) Met zijn Night Elf Mohawk XD XD
Hoewel ik toch altijd als nerd word geprofileerd Maar dat heeft misschien meer te maken met IT'er te zijn dan gamer te zijn
Er wacht mij een mooie toekomst :' )
|
20/08/08 09:58 |
tepelklem
|
Mr T speelt ook wow?
haha kannet mij al voorstellen "i pitty the fool!!!"
|
20/08/08 10:09 |
DragonOfChaos
|
@ tepelklem: http://www.youtube.com/watch?v=bqJE5TH5jhc