| al dan niet herexamen afleggen
|
Tags :
| |
serialthriller
|
volgende week maandag zou ik normaal gezien 2 herexamens moeten afleggen : aardrijkskunde en wiskunde. Als ik mijn vorige klastitularis zou moeten geloven had ik normaal gezien geen herexamen gehad op wiskunde maar omdat ik gespiekt had tijdens mijn examen van aarderijkskunde ( ja heel dom , i know) hebben ze mij er toch een gegeven. Ik zat in een richting met tamelijk veel economie en wiskunde ; Dat wiskunde was wat minder voor mij maar omdat ik graag economie deed nam ik dat er bij. Nu heb ik vorige maand een vakantiejob gedaan als bediende waarin er tamelijk wat terug kwam van de dingen die ik geleerd heb. Ik dacht dat zo'n vakantiejob mij goed zou liggen , maar niets was minder waar. Ik was zeer blij toen juli gepasseerd was. Ik heb hard mijn best dit jaar moeten doen om het in een ASO-richting het vol te houden omdat ik dacht dat ik er wss later ook iets mee zou doen. Nu begin ik toch te twijfelen en denk ik dat ik best naar een TSO-richting zou gaan. Wat ik mij nu dus afvraag is of ik die herexamens nog zou moeten doen als ik zeker zou weten volgend jaar naar een richting in TSO te gaan?
alvast bedankt
|
19/08/08 17:08 |
GalactisingGirl
|
Waag je kans! Wie niet waagt, niet wint! En stel dat het je goed lukt, dan kan je nog altijd de ASO-richting blijven volgen Succes!
|
19/08/08 17:10 |
foutiti
|
ik denk da ge u herexames moet doen omda ge anders u diploma van da jaar nie krijgt. en da ge dan in TSO u jaar opnieuw moet doen dus
DENKIK
|
19/08/08 17:12 |
KaasKroket
|
ja, je moet die examens meedoen. Anders ben je niet geslaagd voor je huidige jaar, en moet je dat dus sowieso opnieuw doen. Technische of ASO.
|
19/08/08 17:13 |
Jebuslives
|
jep herexamens doen je kan daarna nog TSO doen als je wilt ma moest je da ook ni tof vinden kan je dan zonder problemen terug naar ASO...
|
19/08/08 17:16 |
Peach
|
euhm ik denk da ni ze want ik was ook eens gebuisd van wiskunde maar omdat ik iets anders ging doen, hebben ze mij toen geen gegeven
|
19/08/08 17:17 |
lean
|
economie wordt saai en nog vrij moeilijk vanaf 5 en 6
|
19/08/08 17:23 |
SKX
|
Bij herexamens zijn er achteraf maar 2 opties: een A-attest (naar het volgende jaar, maar je mag natuurlijk heroriƫnteren indien je dat wil) ofwel een C-attest (je moet je jaar opnieuw doen). Aangezien jij gewoon wil veranderen van richting moet je maken dat je geslaagd bent, natuurlijk. Tenzij je het niet erg vindt een jaar in de vuilbak te gooien... Dan skip je de herexamens maar
|
19/08/08 17:31 |
appl
|
Nou ik heb ook herexamen, voor aardrijkskunde en frans
Moet het woensdag gaan afleggen (volgende week)
|
19/08/08 17:31 |
kreeftjeuh
|
Mja ik vind dat ge u niet moogt baseren op uw vakantiejob. Hopelijk dat ge later een 'betere' job krijgt, dan een vakantiejob die eender welke jongere krijgt..
Economie is gewoon een basis waar je later nog veel aan hebt! Ook als je geen economie verder gaat studeren..
Raar dat er hier zoveel herexamens hebben. Ik denk niet dat ze dat bij ons gaven, enkel van die 'vakantietaken'.
|
19/08/08 17:38 |
Donna
|
ne asge 'afzakt' moet ge die niemeer doen
|
19/08/08 17:38 |
BedroomStory
|
ik denk ook dat da nie nodig is
|
19/08/08 17:42 |
VieEnPlastique
|
Ik denk ook dat je het MOET afleggen, ook al ga je naar TSO. Maar bel ne keer naar 't secretariaat van uw school, die mensen zitten daar voor iets!
|
19/08/08 18:11 |
ilovehim
|
Ik had vorig jaar hetzelfde 'probleem'
maar ge moet uw herexamens doen, sowieso
|
19/08/08 18:12 |
BedroomStory
|
Inderdaad precies gewoon naar u eigen school bellen, iedereen zegt hier toch iets anders
|
19/08/08 18:42 |
ApriliaRacing
|
Indeed @ mephistoles: bij ons int middelbaar wast gebuisd of geslaagd en herexames bestonden ni...
|
19/08/08 19:05 |
kodachrome
|
als ik van u was, zou ik ze toch nog meedoen! achteraf kan je dan nog altijd zien
|
19/08/08 19:25 |
closingeye
|
economie is niet moeilijk, vind ik, en is bijna niets van buiten leren.
Ik zou wel oppassen met de wiskunde, zeker omdat je daar nu al problemen mee hebt.
Maar dan is de richting eco-talen misschien beter voor jou?
en over de herexames: altijd meedoen, je kan er enkel mee winnen
|
19/08/08 19:42 |
|