| Intern toetsenbord Laptop vervangen
|
Tags :
| |
prankster
|
Ik heb onlangs een laptop bij Dell besteld.
Thuis zijn we behoorlijk tevreden van Dell en het is dan ook niet de eerste keer dat we hier een aanschaffing doen. Mijn broer had een Dell Vostro laptop staan, en ik heb mij dezelfde aangeschaft. Echter de nieuwere versie (Vostro 1710) met een 17" scherm.
Nu tot mijn grote ontgoocheling merkte ik dat de laptop een qwerty toetsenbord bezat (blijkbaar was enkel nog maar de Amerikaanse versie te koop). Ik heb meteen contact opgenomen met Dell zelve en zij stelden 2 opties voor:
1) Terugsturen, geld terugkrijgen en een nieuwe kopen
2) Zelf het toetsenbord vervangen (hoe raar het ook klinkt, zij doen dit niet zelf...)
In eerste instantie zou ik overwegen om optie 2 toe te passen. De laptop voldoet namelijk volledig aan mijn eisen en ik zou hem maar al te graag in azerty stand willen.
Ik zit echter met een vraag en hoop hier een antwoord te vinden.
Een qwerty-toetsenbord is gedeeltelijk anders dan een Azerty, dus als ik het qwerty bord heb vervangen door een azerty, gaan dan alle knoppen wel optimaal functioneren? (ik ga er namelijk vnauit dat onder de knoppen sensoren of dergelijke zitten en aangezien bepaalde knoppen geheel verschillen, kan ik mss nooit het azerty bord naar behoren gebruiken)
Op dit moment staat de laptop wel op Azerty ingesteld. Maar aangezien de enter toets (en de shift toets) lichtelijk anders is op een qwerty bord heb ik mijn vragen of het wel nut heeft dat ik het keyboard vervang.
Alvast bedankt
|
19/08/08 15:05 |
Faith
|
Haha I knew it toen ik t las
Je kan ook qwerty leren, we zijn een maand verder en ik tik al blind qwerty
Idd sommige toetsen van azerty zijn er gewoon niet bij qwerty..
Of bij sommige qwertys :S
Met de <> heb ik toen veel last gehad -_-
|
19/08/08 15:08 |
avarice
|
zet em in de stand van azerty en plakt stickerkes over da qwerty toetsenbord zo dagge de azerty letter volgorde hebt . veel cheaper en easier ...
|
19/08/08 15:11 |
prankster
|
@ avarice: daar heb ik al aan gedacht, maar dan zit ge met het probleem dat bepaalde toetsen gewoon niet kunnen vervangen worden (ondermeer door dat de entertoets een horizontaal 'liggend' toetske is ipv zo een vreemd misvormt ding zoals bij azerty )
Mss dat ik hem gewoon terugstuur en mijn geld terugvraag (zoals zij zelf voorstelden)
|
19/08/08 15:17 |
Matva
|
Optie 3:
Leer met qwerty werken. Onze laptop heeft ook qwerty, heb daar op leren typen en ik moet eerlijk toegeven: qwerty is eigenlijk VEEL logischer dan azerty
Maar om te antwoorden op uw vraag:
Een qwerty-toetsenbord is gedeeltelijk anders dan een Azerty, dus als ik het qwerty bord heb vervangen door een azerty, gaan dan alle knoppen wel optimaal functioneren? (ik ga er namelijk vnauit dat onder de knoppen sensoren of dergelijke zitten en aangezien bepaalde knoppen geheel verschillen, kan ik mss nooit het azerty bord naar behoren gebruiken)
Ja, normaal is dat hetzelfde ze.
|
19/08/08 15:18 |
Faith
|
Die enter is niet per se liggend bij qwerty, mijn enter is ook een funnyshaped one!
|
19/08/08 15:21 |
prankster
|
Mja, die derde optie overweeg ik enkel als ik geen alternatieve pc vind binnen hetzelfde budget (die Vostro was namelijk heel goedkoop)
|
19/08/08 15:22 |
InaudibleMelodies
|
@ avarice: waarom stickertjes plakken? ge kunt u toetsen van u laptop er gewoon afhale ze, ik doen da bij de mijne ook en dan moete hem gewoon in azerty zette en u toetsen juist zetten
|
19/08/08 15:51 |
BBT
|
ik heb mijn laptop in Nederland besteld, ook qwerty toetsenbord dus. ding staat wel op azerty ingesteld, de gewone letters zijn verwisseld. over het gebruik van de < en >, google eens op 'alt codes'
< geef ik in met alt+60, > = alt+62 enzoverder.
Onder linux werk ik dan met de Unicode , U3C bijvoorbeeld is voor '<'
't is gewoon wennen, als ge content zijt van uw sleptop zou ik gewoon die alt codes leren van toetsen dat ge vaak gebruikt die er niet op zitten.
|
19/08/08 17:13 |
spwfreak
|
Mijn pc komt ook van Nederland => dus qwerty toetsenbord.
Ik heb toen de winkel bij acer een azerty toetsenbord laten bestellen en er zelf ingezet.
Alle knoppen blijven natuurlijk werken ongeacht welk type toetsenbord.
Ik zou voor de 2de optie kiezen dus, je gaat daar meer plezier van beleven dan knopkes omsteken of briefkes plakken..
|
19/08/08 17:43 |
Zetta
|
Op een paar dagen tijd ben je een nieuw toetsenbord al gewoon hoor! Ik typ dit ook op een qwerty, haha
|
19/08/08 17:44 |
tycoontje
|
Als je je geld terug krijgt doe dat dan?
Want als je zelf ga prutsen ga je hem naar de knoppen helpen;
|
19/08/08 18:10 |
Faith
|
Idd @ die ALT codes, maar al eens gekeken hoe vaak je <> moet gebruiken bij html codes?
Niet plezant
|
19/08/08 18:40 |
lizy
|
Ik zou dat gewoon niet vervangen...
Mijn laptop is ook qwerty en ik kan ondertussen perfect op zowel qwerty als azerty blind typen.
Als je qwerty gebruikt leer je ook heel snel de codes die je vaak nodig hebt.
|
19/08/08 19:50 |
MagicalAngel
|
ik had ooit het omgekeerde probleem voor ! Ik heb leren typen op een qwerty toetsenbord, en dan had ik opeens een azerty toetsenbord. Dat was ook serieus wennen hoor. Al is het nu wel handig, zo soms valt het eens voor dat een pc verkeerd ingesteld is bij broer/zus en dat het opeens qwerty is, en dan kan ik nog altijd typen zonder problemen. Al is het wel ff nadenken ze.
Maar ik zou in uw geval toch ook zien te veranderen naar een azerty als je echt geen qwerty wilt leren.
Al is het gewoon een kwestie van enkele dagen om te wennen aan een qwerty hoor. Al heb je dan wel het probleem dat als je bij andere mensen bent en daar op de pc iets wilt typen dat je weer moet wennen aan het azerty..
|
19/08/08 20:51 |
frozenxdream
|
Bij mij op het werk, is het dat ook qwerty ..
In het begin was het wel vrij lastig, maar nu ben ik dat toetsenbord al redelijk gewoon.
|
20/08/08 07:42 |
NARNIA
|
dude stel uw keyboard in op taal belgie ( = dus azerty) en ik veronderstel dat je toch blind kan typen?
anders ist erg ze
ikzelf type met dvorak
|
20/08/08 09:57 |
BBT
|
@ Faith, ik ben het gewoon forum waar ik zit heeft '< )' als smileycode, plus ik programmeer af en toe in java én vaak in Maple, wiskundeprogramma, veel < en > dus
|
20/08/08 17:41 |
xdama
|
Een toetsenbord van een laptop zélf vervangen... Good luck.
|
21/08/08 20:40 |
Svenke
|
Normaal kun je vrij simpel de knopjes eraf halen door ze er 1 voor 1 af te klikken dus als je de toetsen eraf haalt en er in klikt zoals bij een azerty en de instellingen van je toetsenbord veranden in Belgie nederlands en klaar
|
22/08/08 20:52 |
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je op deze registreer pagina inschrijven en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
|