09/01/09 14:49

Actualiteit «    ( 2 / 11 )    »
Trein dubbel zo duur als auto Tags : Trein  OpenbaarVervoer  Auto  

zodiaccupuncture

met de fiets is't ook hetzelfde traject en da kost zelfs minder
19/08/08 13:31
Justpurrrfect

Ik heb gratis treinkaartjes^^
19/08/08 13:35
Warsteiner

De trein biedt een stuk meer comfort en is doorgaans veel sneller dan de bus.
Meer comfort is toch ook niet altijd waar op de trein hoor :/ Heb daar al vaak een uur mogen rechtstaan of op ne vuile grond kunnen zitten.

Inderdaad moet je soms rechtstaan in de trein, maar op de bus moet je dat soms toch ook?

Een trein heeft tafeltjes, je hebt meer plaats dan op de bus, de bus schokt en wiebelt constant,... Bovendien hebben de meeste stations wel een gebouw waar je kunt schuilen bij onaangename weersomstandigheden. Als een trein vertraging heeft of geheel afgeschaft is wordt dat aangekondigd, bij een bushalte sta je een uur in de regen en koude tot je besluit dat de bus toch niet komt en naar alternatieven zoekt.
19/08/08 13:38
GARGAMEL

De trein mag dan wel meer luxe hebben, maar de bus heeft veel meer agressie en marginalen.
haha
19/08/08 13:38
Faith

bij een bushalte sta je een uur in de regen en koude tot je besluit dat de bus toch niet komt en naar alternatieven zoekt.
Kwade herinneringen komen naar boven! :@
19/08/08 13:41
SuperSteven

Ik heb vorig jaar zeker +500 euro aan treinkosten gehad (en ik gebruik de trein niet om naar school te gaan)

Reken eens uit met de auto uw auto is duurder garanti, en dan moogt ge geneens geen ongeval hebben. + als jongere is uw autoverzekering ook nog eens fors duurder. + ge moet zelf niet rijden wat ook vermoeiend is.
19/08/08 13:49
wateenzever

allemaal relatief
voor een krant te kopen: fiets
voor met 5 man ergens heen te gaan: auto
in brussel werken : trein
naar nabije gemeente gaan om te werken ofzo: bus
ge kunt geen peren met citroenen vergelijken hé
19/08/08 13:50
Chicago

@flychanell : Met 5 in de auto is dan ook veel beter daar word propaganda voor gemaakt..
19/08/08 13:56
superthomaz

Tsss, met die flutonderzoeken altijd. Dat is toch ook omdat er geen echt nieuws is, zeker.

Ik vind persoonlijk de trein massa's aangenamer dan de auto.
19/08/08 13:57
WorldWidePropaganda

alé mannen, SuperSteven en superthomaz, jullie kunnen toch gewoon overal naartoe vliegen?
19/08/08 13:58
superthomaz

Ge verwart mij met catwoman, wwp. Check m'n profielfoto.
19/08/08 14:02
Matva

De Lijn is nochtans ook niet goedkoop hoor Ik rij zelden met de tram en toen ik het overlaatst nog is deed leg ik €1.20 op den toog van de chauffeur en die zo: "Da's te weinig ze" -"Hoeveel kost dat dan tegenwoordig?" "Nen euro zestig, da's pertang al lang ze"

O.o'
19/08/08 14:04
overdrive

oké de trein kan de wagen ook helemaal niet vervangen, zo'n auto brengt nog een hoop andere vrijheden met zich mee. En treinen zijn voor jongeren echt belachelijk duur en je hebt er niks aan als ge naar een optreden gaat omdat de meeste treinen voor 12u stoppen met rijden.
Ik vind het echt overdreven, ik betaal €9 in de week als ik een heen en terug kaart koop tussen antwerpen en herentals en met de auto geraak ik voor €10 aan diesel in lille, terug naar antwerpen, in bergen-op-zoom en terug naar antwerpen (dit weekend nog gedaan).
Wankers
ps: de lijn vindt ik ook al een rip-off, dat ze vroeger jaren aan een stuk u voor €0,75 mee pakken op de tram en nu in een korte tijd da blijven verhogen tot nu €1,60 da kunnen ze echt ni afschuiven op stijgende benzineprijzen of dalende koopkracht
19/08/08 14:15
RhythmAndBlues

ik vind da serieus duur
als ge is ene keer met de trein gata is het 8,7 euro (diest - brussel)
met de auto kost da veel minder.

als ik me de bus naar hasselt ga is dat 5.40 in totaal
als ge dan met de auto gaat, is da ook goedkoper, zeker als ge me meer in dieje auto zit...

conclusie = de lijn, tec, mivb, nmbs --> allemaal het openbaar vervoer promoten, maar eigenlijk maken ze et te duur en daardoor niet aantrekkelijk... dus ze moeten niet klagen van vervuiling, files, ... want ze kunnen er meer aan doen dan ze zelf denken!
19/08/08 14:26
Crocy

€ 4,6 per treinrit (met een go-pass) is nog steeds erg duur?
als je elke maand een go-pass moet kopen..
19/08/08 14:30
kreeftjeuh

@ wat een zever: inderdaad! vind ik ook!

Als wij naar antwerpen zouden gaan met het openbaar vervoer met het gezin, dan gaan we zéker meer betalen dan met de auto!
Mja als ik naar leuven ga, betaal ik ongeveer een euro met dat abonnement. Dan is het inderdaad wel goedkoper.
19/08/08 14:32
Mephistopheles

Een Go-pass kost 46 eur en om de 5 treinritten (heen en terug) moet je er een nieuwe kopen, zo goedkoop vind ik dat niet hoor.
19/08/08 14:35
KaasKroket

hier gaat AdrianHealey van genieten, denk ik.
19/08/08 14:40
ForestWalkerr

schandalig
19/08/08 14:48
Warsteiner

Een Go-pass kost 46 eur en om de 5 treinritten (heen en terug) moet je er een nieuwe kopen, zo goedkoop vind ik dat niet hoor.

Da hangt af van de lengte van de rit. Me 4 man van Kortrijk naar Gent gaan me ne Go-pass is inderdaad erg duur. Daar staat tegenover dat je voor 9,2 euro van de kust naar de Ardennen en terug kunt gaan, noem je dat nog steeds duur?
19/08/08 14:49
«    ( 2 / 11 )    »

2 / 2
© 2001-2009 Noxa