aredfox
|
Synthfreaks hier?
Hier alvast mijn collectie:
Korg MS2000
Clavia Nord Lead 3
Waldorf Blofeld
SCi Prophet 600 [Sold]
Oberheim OB12 [Sold]
gallery: foto's hier .
Benieuwd wat jullie gebruiken en/of tof vinden
|
18/08/08 22:52 |
WorldWidePropaganda
|
wat vind je van de blofeld en van de yamaha-mixer?
ben van plan om de mg102c te kopen
mijn speelgoed tot nu toe:
Korg microKorg
Korg Kaossilator
Yamaha DX-200
Roland MC-303
ik ben op zoek naar een roland SH-09 dus als iemand eentje te koop weet...
|
18/08/08 23:02 |
aredfox
|
yamaha mixer is goed genoeg voor wat ik hem gebruik,
dient voor de monitors en mixing bij repetities..
nothing less, nothing more..
Blofeld is een lekker ding, althans toch voor mijn producties,
kan zeer rauwe klanken voortbrengen
en typische Waldorf sound natuurlijk..
|
18/08/08 23:05 |
plonserd
|
ik ben een softsynthman, onder de vorm van Reason en Logic Pro synths.
heb een microkorg die tegenwoordig weinig gebruikt wordt, en wil me ooit nog wel een Sherman filterbank aanschaffen.
|
19/08/08 02:35 |
Elisje
|
Geen freak, maar hier staat zo n heel oude Yamaha, wel leuk, want die klinkt echt lijk een synthesizer, mega slecht dus
|
19/08/08 10:59 |
WorldWidePropaganda
|
Elisje welke Yamaha en hoe oud?
en staat het te koop
Kaossilator is een leuk speeltje: 100 verschillende sounds die je één per één kan gebruiken, door met uw vinger op het pad te wrijven genereer je een klank en door te bewegen varieert naargelang de pitch, het volume, het effect, de lfo-rate,...
je kan er een loop mee opnemen (tot 16 tellen) dus je speelt bijvoorbeeld een bass en snare en neemt het op, daarop speel je een basslijntje, daar mogen wat effectjes op (sweep en r2d2 achtige dingen oa) en dan kan je daar op soleren met een "acoustisch" instrument (trompet, piano, didgereedoo,...) bijvoorbeeld of een lead aan toevoegen en pads enzv
je kan een onbeperkt aantal lagen op elkaar opnemen (let wel, er is maar 1 loop) en je kan ze saven zodat je altijd het laatste stuk opnieuw kan inspelen als het mislukt is.
natuurlijk kan je de tempo (ook tap tempo) zelf kiezen én er is een arpegiator (50 verschillende paterns) om uw geluidjes wat nuttig te gebruiken. Je kan ook de sleutel en de toonaarde waarin je speelt veranderen (31 scales) of helemaal geen toonaarde gebruiken
dat is het zowat
|
19/08/08 11:57 |
nullsleep
|
De kaossilator is idd tof speelgoed maar in mijn ogen ook niet meer dan dat.
Heb momenteel nog geen synths maar zou er wel heel graag hebben.
Als ik ooit het geld zou hebben zou ik graag een micromoog kopen en een vintage tb 303.
Weet iemand of dat je dat eigenlijk nog kunt vinden zo'n roland tb 303 ?
En hoeveel het dan ongeveer zou kosten ?
Of zijn er degelijek alternatieven die nog wel geproduceert worden en de sound van de tb 303 emulaten ofzo ?
|
19/08/08 14:42 |
WorldWidePropaganda
|
oei efkes gecheckt, doe maar 1400 :' )
ik moet echt rommelmarkten afgaan denk ik, wie weet vind ik zo'n dinosaurus voor 20 euro
[/droom]
|
19/08/08 15:11 |
Kernshot
|
idd, droom gerust verder En dan te bedenken dat dat vroeger ging voor 200 euro of minder, snif snif.
idem voor tr-808, gemiddeld 1000 a 1200 euro.
|
19/08/08 19:28 |
pittaman
|
Ik heb reason gepikt tot nog toe.
Maar voor die tb-303 interesseert jullie dat btw misschien: Rebirth
Tis geen hardware, maar twas de voorloper van propellerheads reason en 't is nu gratis. En het emuleert de TB-303, TR-808 en TR-909. Kunde wel iets plezants mee doen ze. Alleeja, nie neuten nu, tis gratis dus download het.
Ik zou ook wel een synth willen langs de ene kant, maar langs de andere kant kost dat teveel.
|
19/08/08 19:36 |
nullsleep
|
Vroeger ging de tb 303 zelfs al voor ongeveer 80 euro de deur uit in de jaren 80 enzo.
Damn das toch gewoon te zot voor woorden
Nja ik wist da al van die rebirth dinges enzo maar dat is toch niet hetzelefde als the real deal natuurlijk
Maar idd synths zijn duur dus de kans is vrij klein dat ik er ooit echt eentje zal bezitten.
|
19/08/08 19:45 |
ForestryService
|
rebirth was mega zalig in den tijd
achja, als ge arm zijt en achter de acid machines wilt zitten kan het zo toch ook nog he
|
19/08/08 21:58 |
nullsleep
|
Dieje phosycon is wel iets shows
Maar ik weet maar niet hoe ik zo'n typische acid pattern kan maken via ableton.
Bij de echte tb303 klikt ge zo noten aan en dan laat ge da afspelen en dan legt ge accenten enzo.
Ma hoe vertaalt ge da naar een pattern in ableton ? Of andere software ?
Allee ik kan gewoon een melodie lijntje maken in dat pattern met die phosycon dan als instrument maar dan klinkt het niet echt als een acid melodie lijn.
Want ik merk dat acid melodies nooit een stilte hebben en lijken op een continuous loop van noten die direct op elkaar volgen.
Of zit ik hier fout ?
Want dat wilt dan zeggen dat ik op elke step in mijn pattern in ableton een noot zou moetten zetten.
|
25/08/08 23:54 |
aredfox
|
Je kan kiezen of je je pattern in phosycon maakt
of... via pattern-editor in je DAW (Ableton, Cubase, of whatever)..
Hoe dan ook, ik experimenteer er zelf mee,
stiltes in acid lijnen mogen gerust, hangt er gewoon vanaf wat je ermee wilt doen..
Ikzelf speel er graag mee zoals'k al zei, en dus gebruik ze soms als accent op iets ipv als melodie..
Grtzz
|
28/08/08 12:39 |
Ipod
|
Mijn broer heeft gisteren een Microkorg gekocht en hij had al een kaossilator
|
07/09/08 17:35 |
Kraftwerk
|
Ik heb een microkorg, en een tijd geleden had ik ook een kaossilator gekocht.
(zoals ipod al zei... )
Ik werk op het moment ook veel met Ableton live, uitstekende software.
Mijn volgende aankopen gaan waarschijnlijk bestaan uit een roland sh-101 en een nieuwe versterker (nog geen idee welke)
Over de microkorg ben ik erg tevreden, de kaossilator ga ik waarschijnlijk al verkopen... Het is leuk speelgoed, maar met het geld wat ik ervoor krijg koop ik toch liever iets "serieus".
|
27/09/08 15:20 |
WorldWidePropaganda
|
moest iemand een sh 02 te koop weten (of een sh 09 anders)
ik ben op zoek!
anders een sh 101 natuurlijk
en nu heb ik eigenlijk al een virus kb die op me zit te wachten.
|
30/09/08 01:10 |
|