02/12/08 17:23

Muziek «    ( 2 / 4 )    »
liedjes mixen Tags :      

bievke

Ik ben zelf dj en ik ben de hele week bezig met het zoeken naar platen die ik vet vind en wil kopen!
dus die uitleg klopt helemaal!
Maar deze jongen zocht gewoon een paar leuke tips om een mash-up te maken, en daar is in mijn ogen niks mis mee!
ik heb hem met die tip van daft punk een beetje inspiratie gegeven, en denk dat hij dat wou, maar voor de rest is niks mis mee met wat hij doet hoor!
als je dit voor plezier doet is dit toch niet erg!
Ik snap wel ergens uw punt, ik ga hier ook niet komen vragen naar platen om int weekend te gaan draaien, anders was ik geen dj!
maar dat is ook niet wat de jonge vraagt he

25/07/08 01:09
bievke

ik heb helemaal geen schrik voor sabam!
ik betaal voor al mijn muziek!
2,50 euro per liedje!
10 euro per vinyl!
ik ben 100 procent in orde!
en als ik thuis een mash-up maak van twee platen die ik gekocht heb, en ik laat die aan iemand anders horen, dan mag sabam zeggen wat ze willen maar ik doe niets mis!

25/07/08 01:12
nicoowke

ik zeg ni da ge ni in orde zijt hé

ik koop online, draai met cds, betaal tussen de 1€ en 3€ per track, mij kunne ze ook niks maken hoor

en ja, ik ga hier toch ook ni vragen van hey stel eens een playlist samen zoda ik die kan draaien op feesje x

creativiteit maakt gewoon een groot deel uit van dj zijn, als ge da ni hebt, dan moet ge ermee stoppen en een andere hobby zoeken vind ik
25/07/08 01:16
bievke

ik geef u volkomen gelijk hoor, dj zijn is niet alleen in het weekend of als je draait! maar altijd!
Ik spendeer uren en uren per week, zoeken naar mijn goede tracks!
ik geef u echt 100 procent gelijk he maat, begrijp mij nie verkeerd!
mag ik vrage wat voor genre jij draait ?
25/07/08 01:20
metalmilitia90

ik wil als niet-dj niks zeggen, lobmans, maar die mashup van jou: die nummers klinken dus totaal niet samen, de volledig andere toonaard zegt al genoeg..
25/07/08 01:21
bievke

@metalmilitia90 :
een goede mash-up vind je zelden!
en indien hij goed is, wees er dan maar zeker van dat hij met zeer goede programma's is gemaakt hoor!
maar het is gewoon leuk om zelf zo dingen in elkaar te steken!
25/07/08 01:24
Chicago

nowadays, everybody wants to be that dj,
nowadays, everybody wants to be that nerd..
25/07/08 01:26
metalmilitia90

een ietwat muzikaal oor is toch wel gewenst om zo'n ding te maken, genoeg nummers die hetzelfde akkoordenschema gebruiken, in tegenstelling tot de dingen die hier werden gebruikt (no offence)
25/07/08 01:27
nicoowke

wij draaien electro-fidget met af en toe wat hiphop breaks of technostukken in, beetje afwisseling in de setjes

op dit moment organiseer ik mee een feesje, ben booking agent van een paar dj's + draai zelf en promoot al deze dingen nog eens, 't is voor mij een fulltime job geworden die ik met alle plezier doe (en school komt daar binnekort terug bij ..)

een goeie mashup maakt ge niet met een programma a la vdj, maar met een cubase ofzo .. en liefst nog met een hoop attributen.

25/07/08 01:28
Lobmans

die nummers klinken dus totaal niet samen, de volledig andere toonaard zegt al genoeg..

Die 'vocals' passen idd minder (vond helaas geen volledig instrumentale versies), maar qua muziek vind ik de nummers toch wel samenpassen
bievke

nowadays, everybody wants to be that dj,
nowadays, everybody wants to be that nerd..
wat is hier het nut van ?
metalmilitia90

@ lobmans: ze vullen elkaar met momenten zeker goed aan idd maar het klinkt gewoon zelfs dissonant met tijden (edit: constant eigenlijk)
25/07/08 01:32
nicoowke

ik heb 't niet voor coone

maar hij heeft wel een punt
25/07/08 01:32
bievke

@metalmilitia90 :
mooie uitleg, maar het is allemaal zeer ingewikkeld en als je niets van producen afkent, zal er nooit iets deftig van komen, want het is nu eenmaal heeeeel moeilijk een goede mash-up te maken!
ook al stel jij het heel simpel voor!

@ nicoowke:
nice! ben onder de indruk!
moet een zeer druk leven zijn!
ben zelf alleen dj en misschien van plan feestjes te organiseren hier in de buurt!
+ klopt volledig wat je zegt over de mash-ups!

@lobmans:
leuk geprobeerd, het idee is leuk enzo, en het begin klinkt ook mooi hoor, ma buh, zelfgemaakte mash-ups klinken meestal redelijk slecht in andersmans oren! en niet alleen de jouwe! mijne en die van iedereen!

25/07/08 01:33
Chicago

@bievke : wtf wie ga nu vragen aan de mense van "wat zou ik mixen" ?
laat het dan zo é :' )
25/07/08 01:34
bievke

kvind die vocal die coone daar gebruikt wel leuk eerlijk gezegd!
alleen de rest van die muziek niet echt!
MAAR, hij weet wel sfeer te brengen!

25/07/08 01:35
bievke

@ chicago:
lees alles eens tegoei door!
hij vraagt helemaal niet wat hij moet draaien!
hij vraagt gewoon wat inspiratie voor een goede mash-up!
in mijn oge niks mis mee!
en ik ben zelf dj dus je moet mij de knepen van het vak niet leren hoor!
ben zelf genoeg bezig met platen zoeken
25/07/08 01:36
Lobmans

@lobmans:
leuk geprobeerd, het idee is leuk enzo, en het begin klinkt ook mooi hoor, ma buh, zelfgemaakte mash-ups klinken meestal redelijk slecht in andersmans oren! en niet alleen de jouwe! mijne en die van iedereen!

Het is dan ook maar gewoon iets wat ik een tijdje geleden uit verveling geprobeerd had, maar nu ik dat van Daft Punk las haalde ik het nog es ff boven

Wat heeft Coone btw plots met deze topic te maken?
25/07/08 01:38
metalmilitia90

@ bievke: ik krijg af en toe enkele dingen doorgestuurd van iemand die zich helemaal niet met zo'n dingen bezighoudt maar zo'n dingen gewoon "hoort" en dat dan vlug in elkaar "flatst". Het klinkt dan uiteraard nog niet als een professionele mashup (wat ook niet zijn bedoeling is) maar het klinkt in ieder geval al wel ik moet er wel bijzeggen dat die kerel een enorm precies gehoor heeft wat maar voor enkelen is weggelegd.
25/07/08 01:39
bievke

@ lobmans:
chicago, gebruikte gewoon een stukje tekst uit een plaat van coone
nicoowke ging daarop verder

@metalmilitia90 :
ja maar zoals lobmans dit al zei, het doet het voor het plezier!
ik heb soms ook zo van die ingevingen, maar meestal bak ik er niks van

Nu hou ik meer bezig met mash-ups te maken met de muziek van 1 plaat, de tekst van een andere!
dan klinkt het meestal wel!
ma dan zeggen mensen da ik der gewoon snel een acapella heb onder gezet en dan ist weer niet goed!
ochja, ik laat het over aan de echte!
25/07/08 01:46
«    ( 2 / 4 )    »

2 / 2
© 2001-2008 Noxa