gerryhouben
|
op moment ben ik radeloos welke liedjes ik nog zou kunnen mixen. Dus is mijn vraag aan jullie: weten jullie nog liedjes waar ik een goeie mix zou kunnen maken. welk soort van muziek maakt niks uit alvast bedenkt :
|
24/07/08 23:52 |
freestaeler
|
Job for a cowboy - Knee Deep (als je er iets van maakt, laat me dan maar eens weten wat het resultaat is ^^ )
|
24/07/08 23:54 |
Lobmans
|
Euhm wat is uw bedoeling nu precies? Een remix maken?! Een 'mashup' van twee platen maken? Of gewoon een dj-setje?! Nuja als ge al hier moet komen vragen achter welke platen ge zou kunnen mixen, is toch alvast een teken imo dat het "dj'ing' niet echt in uw bloed zit
|
24/07/08 23:59 |
freestaeler
|
sssttt, kwil da echt horen wa dieje van da liedje kan maken ^^ !
|
25/07/08 00:00 |
gerryhouben
|
@ lobmans: gewoon een dj setje maken
|
25/07/08 00:03 |
bievke
|
met wa draait ge ?
|
25/07/08 00:04 |
whenxdarknessxfalls
|
Ik volg freestaeler... Of mix wat Alestorm met Korpiklaani en gooi het dan volledig om naar Wintersun en Gorgoroth? Dikke beats met VNV Nation en Suicide Commando!
|
25/07/08 00:05 |
gerryhouben
|
@bievke op moment draai ik met MJ studio en dj decks. Op mijn andere laptop had ik virtual dj staan ma die is nu gepikt en moet ik wachten tot ik dat program terug heb
|
25/07/08 00:06 |
Lobmans
|
Tja ga gewoon op uw gevoel af he. Een dj die komt vragen welke liedjes hij aan elkaar moet mixen, is zoals een zanger die komt vragen welke noten zijn volgende plaat moet bevatten, een kunstenaar die vraagt hoe z'n volgende schilderij er uit moet zien,...
|
25/07/08 00:09 |
bievke
|
aah ok! moet je titels van tracks dus als ik het goed versta ? als je tracks moet, spreek me maar aan in men gb dan
|
25/07/08 00:10 |
nicoowke
|
oh boy .. serieus, hiervan gaat mijn haar rechtop staan ! hoe kunne wij nu weten wat uw stijl is ? hoe kunne wij weten wat gij goe vindt ? serieus, dj'en is meer dan een paar illegale muziekskes aan elkaar draaien met shitzooi zoals virtual dj .. mijn raad : doe het gewoon NIET pathetic ..
|
25/07/08 00:31 |
bievke
|
@ nicoowke: Ik ben zelf een dj en ik betaal voor al mijn muziek! Maar ik ben ook begonnen met virtual dj enzo hoor! om te kijken of het me lag! ik heb dit bijna een jaar zo gedaan, en dan uiteindelijk een platenspelers gekocht! Maar ik gebruik virtual dj nu nog om bvb goeiekope mash-ups te maken, enzo, puur voor fun! dus je moet die jonge niet ontmoedigen! En eigenlijk is zijn vraag : 'noem twee liedjes voor een goeie mash-up, ongeacht het genre'
|
25/07/08 00:39 |
Lobmans
|
@ nicoowke: Ik ben zelf een dj en ik betaal voor al mijn muziek! Maar ik ben ook begonnen met virtual dj enzo hoor! om te kijken of het me lag! ik heb dit bijna een jaar zo gedaan, en dan uiteindelijk een platenspelers gekocht! Maar ik gebruik virtual dj nu nog om bvb goeiekope mash-ups te maken, enzo, puur voor fun! dus je moet die jonge niet ontmoedigen! Ok dat hij geen materiaal heeft, is natuurlijk nog niet zo erg. Het is tenslotte een hele investering, en als ge puur voor de fun draait, is software ook al voldoende. Maar dat hij totaal geen inspiratie heeft om zelf te beslissen wat hij draait, is best wel dom.
|
25/07/08 00:41 |
gerryhouben
|
@nicoowke ik heb legale muziek,
|
25/07/08 00:42 |
bievke
|
zomaar twee platen zoeken voor een mash-up is niet altijd simpel hoor ! hij komt hier gewoon ene beetje inspiratie zoeken! je kan leuke mash-ups maken van around the world - daft punk samen met andere platen! is al vaak gedaan maar blijft toch leuk hoor
|
25/07/08 00:45 |
bievke
|
@ lobmans: dieje ga ik toch eens beluisteren seh kheb hier zelfs zo een mash-up op vinyl liggen! zalig gewoon!
|
25/07/08 01:02 |
nicoowke
|
bij het dj'en hoort nu eenmaal inspiratie, leg u daar bij neer als ge ni weet wa ge moet draaien, dan kunde ook ni draaien en ge moet tijd maken om platen te zoeken die voldoen aan uw criteria 't is ni gwn een plaatje opzette en daar een ander inflansen hé, wa velen wél denken da 't is inspiratie zoeken kunt ge trouwens genoeg door naar muziek te luisteren, hetgene hij nu gaat doen is gwn kopieren wat anderen zeggen of doen ik vind da zielig
|
25/07/08 01:05 |
nicoowke
|
en aan jullie gb-posts te lezen : hou toch maar rekening met sabam, 't zijn afzetters, maar ze kunnen u ook afzetten hoor en dan betaalt ge meer dan 99cent per liedje
|
25/07/08 01:09 |
|